Немає товарів в порівнянні
Не можете вибрати з декількох товарів? Додайте їх до порівняння.
Список бажань порожній
Сподобались товари, але ще думаєте? Додайте їх до списку бажань, щоб не загубити. Авторизуйтеся
Ваш кошик порожній
Але це легко виправити! Відправляйтесь за покупками або авторизуйтесь, щоб побачити товари, які вже додали.

Втрата потужності дизельної турбіни: причини й ознаки

Правильно функціонуюча турбіна в дизельному моторі здатна забезпечити збільшення корисної потужності без необхідності збільшувати об’єм циліндрів.

Правильно функціонуюча турбіна в дизельному моторі здатна забезпечити збільшення корисної потужності без необхідності збільшувати об’єм циліндрів. Коли турбонагнітач виходить з ладу, це одразу помітно через знижену потужність двигуна. Розглянемо, з яких причин втрачається потужність, як визначити причину й коли звертатися по професійну допомогу.

Особливості дизельної турбіни

Якщо в автомобілі зросло споживання палива, якщо він дивно шумить під час руху, а вихлоп став чорним або білим, потрібно їхати до СТО для технічної діагностики турбіни. З яких причин виникають ці симптоми? Є кілька характерних факторів.

Особливості конструкції

Дизельні мотори комплектують VNT турбінами (ТІГ або турбіни зі змінною геометрією). І замість класичних перепускних клапанів передбачена крильчатка. Вона переспрямовує відпрацьовані гази. Її принцип роботи схожий на функції клапанів: керує процесами вакуумна система. ТІГ турбіна не функціонує, якщо спрямовуючі лопаті закриті, а відпрацьовані гази не спрямовуються через колектор.

Проблема в тому, що на турбіну зі змінною геометрією негативно діє високотемпературний режим. Тому вони можуть працювати тільки в дизельних двигунах: температура вихлопу у них нижча, в порівнянні з бензиновими.

Ресурс експлуатації

Турбіна дизельного мотора – надійний агрегат з тривалим експлуатаційним терміном. У ній все зроблено для того, щоб система працювала без збоїв. Так і буває за умови своєчасного обслуговування, застосування якісного палива, дотримання періодичності заміни оливи та інших правил експлуатації.

У таких випадках турбокомпресор без проблем працює, і його ресурсу вистачає приблизно на 200 тис. км пробігу. Якщо ж порушувати правила, ресурс скоротиться в середньому до 50 тис. км.

Чому знижується потужність турбіни?

Є кілька причин, через які порушується робота турбокомпресора дизельного двигуна:

мало мастила. Цей фактор значно скорочує експлуатаційний термін турбіни. Проблема виникає через закупорку магістралей, забруднення системи, брудні фільтри, неякісне пальне;

паркування «по-гарячому». Турбовані автомобілі не можна глушити одразу після тривалої або інтенсивної їзди. Тому важливо дати двигуну кілька хвилин попрацювати на холостих обертах;

вуглецевий вміст в оливі. Якщо в оливі є надлишок вуглецю, він буде відкладатися у турбокомпресорі. В процесі виникне дисбаланс, й агрегат зламається;

неправильна робота вихлопної системи: зростання тиску вихлопу через закупорку сажового фільтра. В результаті  – гази в компресорі інтенсивно впливають на вал й навантаження значно зростає. Один з чинників прояву проблеми – свист турбіни;

потрапляння через повітрозабірники сторонніх елементів. Вони пошкоджують лопаті, порушують їхній баланс, призводять до передчасного зношення валу, підшипників.

Якщо знизилася потужність дизельної турбіни, а процес їзди супроводжується свистом, збільшеною витратою палива, кольоровим вихлопом – важливо не планувати тривалих поїздок і якомога швидше звернутися до СТО задля кваліфікованої діагностики турбіни.

Останні публікації
Турбокомпресор підвищує продуктивність мотора. А чи реально підвищити ефективність самої турбіни?
Кожен автомобіліст розуміє, що надходження великої кількості палива й повітря в двигун дозволить значно збільшити його потужність.
Турбокомпресор потрібно лагодити на станції техобслуговування з сучасним обладнанням та кваліфікованим персоналом. Це факт. Вибір станцій техобслуговування великий, але від цього власникам авто не легше.
Вверх